Stránky

Rušení účtů: Seznam.cz

Na Seznamu mám účet dlouho předlouho... kvůli mailu, pak serveru spoluzaci.cz, ale rozhodl jsem se ho zrušit.

Protože Seznam nenabízí u správy účtu možnost smazat, psal jsem podpoře na chat:

No na závěr se mluví o odstoupení od smluvního ujednání... to je možné najít zde: http://registrace.seznam.cz/licenceScreen a začíná:

Následující text je "smluvním ujednáním", jehož odsouhlasením se uživatel níže uvedených služeb ("dále jen "Uživatel" či "Uživatelé") zavazuje dodržovat pravidla v něm stanovená (dále jen Smluvní ujednání).

„zavazuje dodržovat pravidla v něm stanovená“ - no takže podpora po mě chce abych už nadále nedodržoval pravidla, ok. Jinak je to ujednání celkem nuda ve smyslu, hlavně nespamovat a kdykoli vás můžeme smazat - no jen na žádost očividně nemůžou :D

Napsal jsem tedy žádost o zrušení účtu a vyjádření, proč je třeba tuto žádost podávat písemně. Dopis došel, ale dosud bez odezvy (až bude, doplním).

Tady možná přibude druhá pointa - doplním, až se mi vrátí odpověď.

Update 30. října 2013: Po měsíci a jedné telefonické urgenci se mi vrátila odpověď na mou žádost.

Můj účet byl na moji žádost smazán napříč službami společnosti Seznam.cz, a.s. - úspěch.

Jako odpověď na otázku, proč vyžadují zrušení účtu písmemně se mi dostalo následující:

K důvodům, proč po našich uživatelích vyžadujeme zaslání žádosti v písemné formě a formou odstoupení od smlouvy, uvádíme, že takto činíme z důvodu ochrany našich uživatelů, aby nedocházelo k nekalému a neoprávněnému rušení uživatelských účtů.

Pikantní je (a to je ta druhá pointa slibovaná minule) - že žádost jménem Jana Daniela Doležala (nebo Ivo Lukačoviče) může poslat úplně kdokoli :-) Při rušení účtu neproběhla žádná kontrola jestli je odesílatel - žadatel oprávněn nakládat s účtem :-D Kdybych se například nazlobil na svoji přítelkyni a byl bych dostatečný hajzl, mohl bych klidně poslat žádost jejím jménem a požádat o zrušení jejího účtu - vzhledem k tomu, že její email znám.

Takže Seznam.cz nejen že klade zbytečné a hloupé překážky při rušení účtu, které ani Amazon, PayPal či Yahoo nepovažují za nutné, ale ještě tomuto obtěžování obětoval základní bezpečnost. Gratuluji!

Perlička č. 3 (nečekaná) je, že na na mou žádost ve věci běžného rušení účtu reagoval „manažer produktového týmu“... tomu říkám efektivita práce :D

Štítky

Profily

Další odkazy